Bijnen Uitvaartverzorging

Bijnen Uitvaartverzorging: \"Je moet er voor zorgen dat alles goed geregeld is\", dé uitspraak van oprichter Marinus Bijnen. Een credo dat overgenomen werd door zoon Harrie en vervolgens door kleinzonen Rien en Henk, die nu leiding geven aan Bijnen Uitvaartverzorging. Nu, ruim 80 jaar na de oprichting, is dit credo nog volledig van toepassing.

Bijnen Uitvaartverzorging Reviews

    Niet tevreden

    Helaas zijn wij niet tevreden over Bijnen. Wij kwamen aan bij het uitvaartcentrum om onze moeder de laatste zorg te geven, we werden netjes voorbereid op wat we te zien kregen qua ruimte e.d.
    Groot was de schrik dat zonder overleg de mond van onze moeder al gehecht was en zij daardoor een hele andere gezichtsuitdrukking gekregen had. Ook de ruimte was steriel met fel TL licht, dit kan m.i. echt anders!
    Nog geen kopje koffie of thee is ons aangeboden, ook niet toen we daarom vroegen, we werden verwezen naar het restaurant verderop. Nadat ik dhr. BIJNEN hiervan op de hoogte bracht reageerde hij dat hij zijn mensen moest beschermen en dit WEL gebeurd was! Niet dus! Wij worden hierdoor als leugenaars neergezet door deze ontkenning van dhr Bijnen... De volgende morgen vroeg ik of de kist al geleverd was, bleek onze moeder, alweer zonder overleg, gekist te zijn! Dit wilden wij zelf doen! Wat ik gemist heb bij dit uitvaartcentrum is OVERLEG! Dhr. Bijnen zegt naar aanleiding hiervan de protocollen veranderd te hebben omtrent de laatste zorg van de overledene. Wat ook nog veranderd mag worden zijn de eenheidsprijzen die gerekend worden, dat betekent als je iets zelf wilt doen, wel gewoon moet betalen! Dit mag ook wel herzien worden, gewoon prijzen voor verrichte handelingen en niet alsnog rekenen.

    Onzorgvuldig, onverzorgd en ongeinteresseerd.

    Zowel voorbespreking als, begrafenis en rekening slecht uitgevoerd:
    Voorbespreking, tweemaal uit mijn stoel moeten springen omdat zowel personeel als Bijnen geen 1,5 meter coronamaatregel in acht namen.
    Begrafenis,
    1. Afnemen sieraden lomp en onhandig
    2. Sluiten van kist tweemaal deksel eraf omdat gaten deksel en kist niet boven elkaar zaten. Daar werd ter plekke door Bijnen een uitgebreide uitleg op gegeven. Waar een verklaring is , kun je een dergelijke situatie ook voorkomen.
    3. Bijnen die ongeinteresseerd onderuit gezakt in de aula zat tijdens de ceremonie.
    4. Ceremonie al begonnen en Bijnen gaat alsnog de deur sluiten, piepend en met een luide knal.
    5. Slechte begeleiding van Bijnen, heeft niet in de gaten wanneer verder gegaan kan worden met de ceremonie
    6. Slecht voorbereid, hakkelende onafgemaakte zinnen zowel in aula als bij het graf.
    Ook tijdens de begrafenis werden de coronamaatregelen door Bijnen met handen en voeten getreden: Bijnen creeert zijn eigen markt!
    De rekening,
    1. Postzegels in rekening brengen terwijl er geen kaart verstuurd is.
    2. Substantiele oprenting begrafenispolis vergeten.
    3. Rouwbezoek in rekening brengen terwijl er geen rouwbezoek heeft plaatsgevonden.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Te veel!!!

    Te laat gestartte live stream

    De uitvaart zou om 13:30 starten, maar vanwege de Corona mochten we er niet bij aanwezig zijn. Na 5 minuten was de stream nog niet gestart. Gebeld en eindeloos in de wacht gezet te worden door een medewerker werd ik eindelijk doorverbonden. Wederom gemeld dat we de uitvaart niet konden volgen. Er zaten inmiddels al 70 mensen naar een banner van Bijnen te staren. Weer wachten en nummer laten noteren om terug gebeld te worden. Twintig minuten na aanvang van de uitvaart werd de livestream eindelijk gestart. Het grootste deel van de uitvaartceremonie was toen al voorbij en hadden we gemist. Direct na de plechtigheid heb ik een mail gestuurd met het verzoek of we ook de eerste 20 minuten van de uitvaart nog konden bekijken, maar ruim 24 uur later heeft men niet eens de moeite genomen om op de mail te reageren.
    Op deze manier ontneemt deze uitvaart ondernemer zelfs de allerlaatste kans om afscheid te nemen van onze dierbare.

    Sterke punten
    Mooie site

    Zwakke punten
    - Grootste deel van de uitvaart gemist doordat de livestream niet is gestart
    - Lange wachttijden aan de telefoon bij bellen over bovenstaand probleem
    - Geen reactie op de e-mail. ook niet na 27 uur wachten.

    Zorgvuldigheid in alles

    De zakelijke afhandeling is in goede handen bij de firma Bijnen.
    De herdenkingsdienst was in handen van Henk Bijnen. Empatisch en zorgvuldig, flexibel en vooral goed invoelend wat voor een familie hij voor zich heeft.
    Niets dan lof voor Henk

    Totaal ontzorgd door Bijnen UItvaartverzorging

    Onlangs de uitvaart en begrafenis van moeder in handen gegeven van Bijnen Uitvaartverzorging, over wie ik al veel goede berichten had gekregen vanuit mijn omgeving.
    Er viel veel te regelen en af te stemmen. De contactpersoon nam uitgebreid de tijd en gaf rustig en gedetailleerd advies en leefde zich helemaal in in de onderhavige situatie. Het maakte niet uit welk uur van de dag het was. Het afscheid nemen 's avonds en de uitvaart en begrafenis de volgende dag was tot in de puntjes geregeld. Het hele team was ongemerkt aanwezig, maar steeds daar waar iets gedaan of gezegd moest worden. De uitvaartdienst en de begrafenis voelden daardoor zeer sereen en privé.

    Sterke punten
    Duidelijkheid, empathie, goede prijs-kwaliteitverhouding, toegewijd en beschaafd personeel met een prima feel voor de behoeften. Een hele smaakvolle en praktische locatie. Mooie uitvaartauto (Burgundy red, maar zwart was ook mogelijk). Alle handelingen werden met de grootst mogelijke zorg uitgevoerd. Er werd niets afgeraffeld.

    Zwakke punten
    Ik kan het niet bedenken...

Bezoek Bijnen Uitvaartverzorging

Schrijf een review